Alcohol- & Drugsbeleid

Binnen scouts Wijnegem werd enkele jaren geleden een alcohol- en drugsbeleid opgesteld: om regels te stellen, grenzen af te bakenen en orde te scheppen.

Voor de ouders en leden die interesse hebben in hoe het nu juist zit en wat de regels zijn voor zowel leden als leiding en foeriers stellen we dit graag open.

Geen tijd om alles te lezen, maar wel geïnteresseerd in de grote lijnen? Hier een korte samenvatting:

• Tijdens vergaderingen is het consumeren van alcohol of roken nooit toegestaan.
  • Voor kapoenen, welpen, joka’s, jogivers en givers is het nooit toegestaan om alcohol te consumeren of te roken.
  • Jins mogen tijdens weekends, het kamp en jincafés alcohol consumeren onder toezicht van de leiding. Sterke drank is nooit toegestaan.
  • Op weekends en kampen mag leiding alcohol nuttigen van zodra de leden gaan slapen zijn, met uitzondering van de BOB en bijzitter.
  • Op weekends en kampen mag leiding roken uit het zicht van leden.
  • Foeriers mogen alcohol consumeren met verstand en mate. Éen foerier is steeds BOB tot20u, deze mag zolang niet drinken.
  • Foeriers mogen roken uit het zicht van leden.
  • Illegale drugs zijn ten allen tijde verboden.

Hieromtrent toch nog vragen, opmerkingen, …? Neem gerust contact op met groepsleiding!