Uniform

Het uniform maakt een belangrijk deel uit van onze werking als scouts. Het hemd toont dat je een echte scout of gids bent, de das toont aan van welke groep je bent. Een hemd vol badges en insignes is een verzameling herinneringen en iets dat je voor de rest van je leven zal koesteren.

Het uniform is daarbuiten ook perfecte speelkledij: Sterk, mag vuil worden en als er eens een scheurtje in zit is dat helemaal niet erg! Hoe meer je je uniform gedragen hebt, hoe meer identiteit het krijgt.

Uniform voor Kapoenen

Voor de kapoenen is enkel de zwart-gele das een verplichting. Voor de rest dragen ze speelkleren die best tegen wat vuil kunnen.

scoutsuniform

Uniform voor alle anderen

Vanaf de welpen verwachten wij dat de leden een hemd, das en groene broek of rok dragen. Deze kunnen aangekocht worden in de Hopper, maar dat is geen verplichting. Vind je ergens anders een deftige broek of hemd is dit meer dan oké. De dassen kunnen enkel aangekocht worden op de scouts zelf na de vergaderingen. (€10/das)

Naast het verplichte uniform zal je ook nog vele leden zien rondlopen met onze eigen truien. Deze truien met het logo van scouts Wijnegem op zijn niet verplicht, maar zijn wel een leuke toevoeging aan het uniform. (€ 30/trui)

Het hemd

Wat moet er nu allemaal op dat hemd? Ook daarin zijn we niet super streng. We volgen gewoonlijk de richtlijnen van Scouts & Gidsen Vlaanderen. Daarbij hangen we de jaartekens van de afgelopen jaren gewoonlijk ook op onze rug. Waar je de badges van kampen en activiteiten hangt, kies je volledig zelf.

Tweedehandsverkoop

Is je zoon of dochter fors aan het groeien en heb je geen zin om elk jaar veel geld uit te geven aan een nieuw hemd in de Hopper? Of heb je juist nog verschillende oude uniformstukken thuisliggen? Dan is onze tweedehandsverkoop de perfecte oplossing!

Wij zamelen namelijk oude, nog bruikbare uniformen in, om deze door te verkopen aan zeer democratische prijzen.

We verkopen vanalles, van hemden over broeken en rokken tot truien. Aarzel dus zeker niet om ons tijdens de overgang of na een vergadering eens aan te spreken. We gaan dan samen met jullie op zoek naar het perfect uniformstuk!