Hoe gaat dit juist in zijn werk?

• NIEUW: we hanteren geen ledenstop meer, iedereen is welkom.
  • Alle ingeschreven leden krijgen aan het einde van het scoutsjaar een mail toegestuurd met de nodige info. Vooraf kan er niet (her)ingeschreven worden.
Wie ? Wat ? Inschrijven
Wie lid was in het
scoutsjaar 2022-2023
Voor 25/08/’23 €55
euro storten op BE51 7785 9237 0062 met vermelding ‘naam + inschrijving’
Moment van inschrijven speelt geen rol, zolang het voor 25/08/’23 gebeurt.*1
Broers en zussen van
leden van het
scoutsjaar 2022-2023
Zij hebben voorrang
bij het inschrijven.
Inschrijven kan hier voor
25/08/’23.
Alle anderen Na de inschrijving van
huidige leden en broers/zussen nodigen we jullie uit op de scouts.
Op 03/09/’23 vanaf 11u ’s ochtends kunnen nieuwe leden zich inschrijven aan de scoutslokalen *2.
  • *1 Bij het uitblijven van betaling wordt een inschrijving geannuleerd en verliest u uw voorrang.
  • *2 Het inschrijvingsmoment voor nieuwe leden met geboortejaar 2017 vindt plaats op 03/09/2023 van 11u tot 13u. Dit zal plaats vinden aan de scouts lokalen: Koolsveldlaan 53 in Wijnegem.

Handig om te weten

• Om het lokale karakter van onze jeugdbeweging te behouden geven we de voorrang aan kinderen die in de gemeente Wijnegem wonen.
  • Wanneer jullie absoluut niet ter plaatse geraken op het inschrijvingsmoment, kunnen jullie vanaf 03/09/2023 mailen naar groepsleiding@scoutswijnegem.be om jullie kind in te schrijven. Mails in verband met nieuwe inschrijvingen voor deze datum worden niet behandeld.
  • Indien de financiële kant voor jullie een drempel is: aarzel dan niet om contact op te nemen via groepsleiding@scoutswijnegem.be . Wij zijn onderdeel van Scouts & Gidsen Vlaanderen, er zijn zeker mogelijkheden om iedereen de kans te geven aan Scouting te doen. Lees hier meer.
  • Bij leden die niet op het leeftijdsjaar zitten omwille van de schoolsituatie wordt in samenspraak met de ouders een aansluiting bepaald met een leeftijdsjaar (leeftijd klasgenoten).
  • Wij aanvaarden enkel een inschrijving voor het komende werkjaar. Wij werken dus niet met voorinschrijvingen of wachtlijsten een aantal jaar op voorhand.

Tijdens het jaar:

Om later in te schrijven tijdens het scoutsjaar vragen we om te mailen naar groepsleiding@scoutswijnegem.be.

In het begin van het jaar wordt heel helder gecommuniceerd over wanneer de activiteiten plaatsvinden. Weekenden, zondagen, groepsactiviteiten,…

• Je wordt verwacht aanwezig te zijn. Wij verwachten een opkomst op ¾ van de activiteiten. Wij vragen hiervoor een extra inspanning te leveren.
  • Bij herhaaldelijke afwezigheid word je gecontacteerd door de groepsleiding.
  • Wanneer iemand stopt, vragen wij dit via een mail duidelijk te laten weten. Deze mail geldt dan als bewijs van uitschrijven. Stoppen betekent dat je plaats wordt ingevuld door iemand van de wachtlijst.